Friday, June 12, 2015

Wanita Yang Memberi Inspirasi #1

Sambil halwa telinga aku disumbat dengan muzik-muzik oleh Hans Zimmer; Time(Inception), Stay(Interstellar) dan juga muzik dari Filem Oblivion iaitu Infinity Tales kalau tidak silap, dan juga muzik dari Filem Theory of Everything, aku terbaca kisah seorang wanita berasal dari Sabah yang menjelajah tanpa henti. :D

Muzik yang aku dengar kick aku untuk terus mencari erti hidup yang berbeza (bukan hanya sekadar, kerja, bayar bil dan mati), tambah dengan kisah seorang wanita yang mengambil jalan yang berbeza dengan rata-rata manusia di Malaysia ini.

Makin ramai yang mengambil keputusan untuk melihat dunia daripada sudut berbeza, aku cukup kagum, aku cukup yakin bahawa masyarakat di Malaysia sedang berada dalam keadaan transisi yang sangat menarik.

Faktor-faktor yang membuatkan anak muda atau lebih dikenali sebagai Gen-Y ini sangat berbeza dengan Baby Boomer adalah keberadaan sesuatu generasi dalam Era mana. Gen-Y berada di era informasi yang mana, semua di hujung jari termasuk duit. Duit di hujung jari?

Berbalik kepada Hadhinah Fawwazah, wanita ini betul-betul buat aku rasa yang inspirasi itu paling hebat adalah daripada diri sendiri kemudian ditambah dengan manusia sekeliling kemudian ditambah dengan tokoh-tokoh besar.

Rujuk Facebook Hadhinah untuk inspirasi jiwa anda! Hadhinah Fawwazah

Dan baca post The Vocket ini! 10 tempat pelik di USA

Tahniah Hadhinah! Satu lagi jiwa diinspirasi daripada kisah anda.


*Manusia yang berjasa adalah manusia yang menambah nilai dan inspirasi kepada orang lain.

Oh dan jangan lupa follow blog Hannah! Hannah On Earth.


No comments: