Tuesday, May 12, 2015

Sahabat yang Memberi Inspirasi #2

Ahmad.

Di tanah besar 2009, aku diletakkan di bilik 314 bersama seorang senior setahun tapi umur sebaya. Namanya Ahmad Zulhilmi dipanggil Ahmad.

Orangnya pendiam namun cemerlang dalam setiap perkara yang dilakukan. Dalam pembelajaran, dalam kekemasan diri dan juga dari segi 'perfomance' dia.

Dia menceburi bidang fotografi dan videografi. Dia hanya belajar daripada video-video Youtube. Kesabaran dan kerajinan dia terhadap minatnya membuahkan hasil. Foto yang diambil sangat-sangat superb dan video-video menjadi short film yang sangat berkualiti.

Tahun 2014 aku dan isteri diposting ke KPMBP, tempat yang sama dia berkhidmat. Di tanah besar kami sebilik selama 4 tahun dan di KPMBP kami di sini hampir 2 tahun.

Selama dia di sini, kesusahan yang dialami menyebabkan dia sangat bersemangat untuk keluar lebih awal daripada MARA dan dia berjaya lakukan Mac lalu. Hasil pembelajaran saham, FCPO, hartanah maya dan banyak lagi membuahkan hasil yang sangat banyak.

Surat perletakan jawatan dihantarnya dan dia tinggalkan tempat ini dengan memberi harapan kepada kami dan membuka mata kami dengan lebih luas.

Tahniah Ahmad. One step closer!


No comments: