Friday, December 14, 2012

Zappp

Assalamualaikum.

Tengah-tengah update Instagram, baca komen, balas komen, tiba-tiba datang mood nak menaip. Mood da sempurna tapi tak tahu nak tulis apa.

Salji turun lagi hari ini memutih bumi. Kesejukan di pagi hari tidaklah sesejuk di malam hari apabila salji dan ais mula mencair. Namun, kesejukan kami di sini bukanlah kesejukan yang tidak dihangatkan apabila berada di dalam bilik, ditemani pemanas yang menggunakan sistem air panas di dalam besi. Sila bayangkan.

Pemanas yang sedia ada dibuat oleh manusia itu ditambah lagi dengan kehangatan ukhuwah kami di sini. Tidak kira batch mana, berasal dari mana, namun hubungan yang kami jalin bukan sekadar junior senior, satu kampus, satu malaysia, tidak lain tidak bukan kerana satu aqidah yang sama.

Sebutkan nama mereka di sini, Madmie, Fadzil, Muhaimi, Rozaid, sesiapa sahaja, apa yang diingati pasti kehangatan ukhuwah yang menghangati tatkala musim sejuk datang, penyejuk tatkala musim panas menjelma.

Berbaki tidak sampai 2 tahun lagi, dan ada yang akan pulang Julai nanti, kami bakal meneraju hidup masing-masing, mungkin akan berjauhan, malah mungkin dalam satu tahun tidak akan bertemu. Melupakan sesekali tidak malah merindui itulah yang akan melanda.

Moga kita tetap bersama.

Kita sama-sama berada di jalan yang kita pilih ini ya. ^^

No comments: