Friday, February 24, 2012

GG, Seoul, South Korea


Salamualaik.

Alhamdulillah, akhirnya menjejak kaki pulang dengan selamat ke kota Beijing. Perjalanan kami akhirnya berlalu. Mohon agar diredhai.

14-23 Februari 2012 merupakan tempoh masa kami di sana yang mana telah kami muatkan dengan jaulah, daurah yang bermanfaat.

18-20 Februari 2012 telah kami berlapan dari Beijing sertai Gyeoul Gathering yang mana memang osem dan sangat berguna untuk dibekalkan.

Makan minum di sana memuaskan hati termasuklah Tokpukki, Kebab Turki, Albap, Ikan Bakar dan sebagainya.

Ikhwah Korea yang menjemput, meneman, menghantar, mereka semua memang terlebih osem dan ukhuwah yang kami jalinkan amatlah manis ditambah pula bersama Ikhwah Jepun. Semua ada jalan dan cara tersendiri namun kami disatukan bawah naungan NYA.

GG yang disertai, mempertemu kami dengan Abang Kucai, Abang Addie, Ustaz Salam dan Cik Hasyimah. Mereka merupakan batalion yang sentiasa mendukung segala apa yang diperjuangkan dan dengan itu, semangat yang ada, dibakar dan dibakar sentiasa agar tidak malap.

63 Building, Seoul Tower, Nami Island dan sebagainya dilawati kami mewujudkan kekaguman dalam hati kerana ini lah tanda kekuasaan Allah. Mana akan wujud tanpa kekuasaan NYA.

Moga lepas ini masih ada peluang untuk ke tempat lain kerana DIA. :)




"Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, niscaya mereka mendapati di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezki yang banyak. Barangsiapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang" (QS. An Nisaa 4:100)

No comments: