Monday, December 14, 2009

Esok

Salam.

Esok 15 Desember 2009. Hanya tinggal 16 hari lagi sebelum 1 Januari 2010. 2010, yang angka 1 mula mendekati angka 2. Sekejap benar masa ini berlalu. Bukan sekadar sekelip mata, malah bagai merentasi bunyi dan cahaya.

19 tahun sudah aku lalui dengan citrawarna hidup. Ada ketika warnanya terang, ada ketika warnanya suram malah ada ketika warnanya hanya hitam. Namun setiap warna yang mencalit hidup kita itulah yang menjadi berus kepada kita untuk terus melakar lukisan hidup kita.

Di Kota Beijing, aku terkadang mengenangkan segala apa yang berlaku dan dilakukan ketika mana masih di Malaysia. Jika ingin diungkapkan, maka 1001 halangan akan ku cari untuk tidak menceritakan perihal yang berlaku.

Yang mana aku tahu, jika aku ungkapkan sesuatu yang sudah selesai, sudah berlalu, maka ada sahaja yang akan memikirkannya kembali dan tidak mustahil bagi sesuatu sejarah itu akan kembali menjenuhkan perasaan ini.

Lainlah jika apa yang diungkapkan hanyalah kenangan indah yang mampu membuatkan kita semua tertawa mengenangkan kembali semua itu. Maka, tidak perlulah semua yang buruk itu diluahkan kerana mengungkapkan kebahagian akan mendatangkan kebahagiaan yang akan diingati dan kegembiraan dapat diulit dari kenangan itu.

1 comment:

rabiey said...

fauzan..x lame lg 17hb..
tb2 aku sedih...huhu...
tau kan nape??huuuu..
=(