Thursday, August 27, 2009

Tuesday, August 18, 2009

KTM

Kesengalan sistem KTM Komuter pada 17 Ogos telah berjaya menyebabkan para pengguna lewat untuk ke destinasi masing-masing. Hal ini telah disaksikan apabila salah seorang daripada mereka, Poje telah menunggu Komuter selama hampir sejam untuk hanya ke KL Sentral dari Mid Valley. Kata beliau ' Saya dok reti nok naek bah g kl sentere, sy tggu ktm lamo gitumo, perah sayo..! ' Rintih beliau.

Jika hal sedemikian terus berpanjangan, dalam erti kata tren rosak, kegagalan tren dan sebagainya boleh menyebabkan industri pelancongan turut terjejas. Ia kerana terdapat juga beberapa orang asing yang baru saja ingin pulang ke Hotel masing-masing menyuarakan ketidakefisen sistem Komuter ini. Jan memohon agar pihak bertanggungjawab mula mengambil tindakan lanjut atas kegagalan sistem ini. Katanya lagi ' Last week, I am dissapointed with this KTM Komuter as its inconvenient really caused me troubles as the train broke down at Kajang station'.

Jadi, saya sebagai Rakyat Malaysia dan pengguna KTM Komuter amat berharap agar sistem KTM Komuter dibaikpulih dan lebih dimantapkan agar sistem transportasi di Malaysia lebih efisen.

Saturday, August 15, 2009

Visi dan Misi

Salam..

Ari ni da 15.08.09 means dat ag 13 ari la ak n kwn2 bfsu lain dok msia. X lama da kan nk fly. 10 ari bulan ari 2 pre-departure n pelbagai nasihat yg kitorg dpt dr pengarah BPP, puan Maryana n lain2. Thanx to MARA staff 4 da convenience...

Afta 10 ari bulan, ak stay kat nilai smai ari ni n mcm2 jadi mggu ni. Kire2 sume perkara positif la but yg paling bez kuar ng Kak Na ah. G shopping. Hehe. Beg Pie Kdin, Jaket Han, Shirt Godano, Wallet Jon Langpod, Kasut n Stokin EkoPark sume ak blas kat Mid bsame2 akak tersayang. Haha. kitorg g shopping ari kamis.

Ari rabu, ak kuar ng Syed, Yutt n Arm g BB, Pavi n mlm merupakan majlis kemuncak yg mn kitorg dpt kenal Abg Amir, Abg Ujang kat AMAssurance. Mcm2 yg kitorg dpt mlm 2 n mcm2 yg kitorg becita2 bak achieve.

N Last nite, jumpa ng En. Zakaria a.k.a Ayah BOSS kat Nilai Spring Heights. agak terkejut ng kemegahan hotel sebegitu di Nilai. X sangkang upenye wujud hotel sebegitu megah kat cni. Huhu.

Sepanjang minggu ni, kesedaran demi kesedaran yg dpt ak lihat afta PreDeparture, jln2 ng Kak Na n pejumpaan ng Abg Amir, Abg Ujang n Ayah Boss. Syesly, ak da nmpak visi n ak dpt tgkap misi but tindakan stil ak blur2.

Memang apa yg ak dpat, itulah bekalan ak ntuk hari yg mndtang, tapi xsemudah yg ak pikirkan kerana cabaran hidup semasa remaja ni lah cabaran kemuncak. Cuak, Kenaling pon dapat ase dlm rase excited ak ni. But Insyaallah, ak akan cuba yg terbaik ntuk menghadapi hari yg ag mencabar.

Ma n Abah, jgn isau. Insyaallah Isnin ni anakmu akan pulang ke KB ntuk jelaskan pe yg berlaku dlm masa smggu d sini. Maaf dipinta sebb wat sume kat umah risau.

Friday, August 7, 2009

Menghitung Hari

Salam..

7 Ogos 2009. 21 hari sebelum ak fly. Hari ni hari yg agak sukar wat aku sebb kena marah2 ng Abah sbb ak mlas. Huhu. Agak tensi sebb asyik kena marah jew tp xpe sume 2 nk suh ak lebih rajin ag2 nk g tempat org kan.

Esok, 8 Ogos 2009 akan diadakan majlis kesyukuran sambut menantu d kediaman ak sekeluarga. Sambut Kak Hanim (1st akak ipar). :D

Lusa, 9 Ogos 2009, Insyaallah akan tiba d KL pada jam 9.30 - .9.45 d LCCT bersama Ayeh. Still xde plan nak g ane Ahad 2 time smpai. Nilai / Gombak..?? Tengok perancangan.

Tulat, 10 Ogos 2009, sekali lagi ke Medan MARA ntuk wat visa, ukur jaket n pre-departure. Jumlah duit yg perlu dibawa :

VISA - RM 200 JAKET - RM 85

Suke2 je kan Kuarkan duit ak b4 fly. huhu. Tapi xpe. Pasni MARA tanggung habis habisa. TQ2
Lepas 2 tatau nk g ane da. Bley balik atau stay. Still tgok perancangan dlu.


Da x smpai 3 mggu untuk ak fly ke Beijing. Perasaan ak berbaur excited, hepi, berat hati n kerinduan. Kerinduan...? Mesti lah pada Acu sbb kat sana tataw dpt cntct mcm mane..

2 3 ari ni pon da jrg2 cntct Acu. Mayb ak yg tersilap concern sal org lain sehinggakan dye tercicir. Maaf dipinta dari Acu n kalo nfon da ok, text me k.

Merapu gak an post ni. Huhuhu.



Monday, August 3, 2009

I hide behind a mask.You can't see my face. Looking at first glance I'm in a happy place. The truth is, that's a lie. But you can't really tell that in the back of my mind I think the world should rot in hell. What's the point of living If we are all going to die. What's the point of being happy If in the end we're going to cry. But this is something no one sees. This is something no one knows. And yet deep inside of me. This feeling of hatred grows. So even though this mask reveals a happy side of me, I use the mask as a shield to look at what others can never see.

Selamat Pengantin Baru

Salam..

Post ini ditujukan khas wat Abang ak, Ahmad Faiz Najmuddin. Syukur alhamdulillah tanggal 31 Julai yg lalu Amad telah menunaikan salah satu sunnah Rasulullah dengan perkahwinan bersama Nur Hanim Binti Zainudin.

Antara yg turut hadir daripada keluarga pengantin lelaki termasuk Ming Yah, Ayah Nan sekeluarga, Pak Su Yah n Mak Su Lah, Abe Mie sekeluarga n lain2 yg turut hadir bersama. Akad nikah dilaksanakan selepas solat isyak.

Tanggal 1 Ogos pula diadakan kenduri kahwin di rumah pengantin perempuan di Kg Padang Pak Amat, Pasir Puteh.




...Selamat Pengantin Baru...