Saturday, July 25, 2009

Kebanjiran Kelantanese

Salam..

Semalam tepat jam 4.00, aku, Ma, Amad n Adik ke KB MaLL. Setibanya di sana, kejutan berlaku. Parking lot penuh smpai kat luar KB Mall pon berbagai kereta bertaburan. kitorang tetap pusim2 gak cr parking coz Adik nk beli Pendrive. 4.30, still xdpt parking, Ma suggest kitorang g Tesco.

Sesampainya kat sana, agak mengejutkan tapi agak lega sebab stil ada parking walau da penuh. Gile shopping ke ape klantanese ni. Haha. Kelantanese bab shopping memang xley halang. Mayb sebab 2 la kerajaan pusat ckp klntanese xde duit. Sebab shopping terlampau, bukan sebab xde keje, bukan juga faktor kerajaan negeri merupakan parti pembangkang, PAS.

Di Tesco, ag la cam gampang ramainya org kat kaunter bayaran. Sume kaunter penuh, setiap troli/bakul penuh. Argh..! Tensi tengok kekayaan kelantanese ni. Haha.

Balik umah kol 6.15 n afta Maghrib, aku, Amad n Adik ke KB MAll stilll ntuk cari Pendrive adik. Bajet2 trun awal dpt r park kete kat bwah. Terkejut ag sekali, parking lot bawh stil ag penuh. Ish3. Den kitorg park la kete kat atas. Huih. Memang sumber ekonomi kat kelantan begitu memberangsangkan wat peniaga2 d negeri serambi mekah ni.

Ni belum cte sal kat PAsar Siti Khadijah PAsar MPKB, Bazar. Ish. X sanggup den nak cite sebab terlampau gah nya klantanese dalam urusan perniagaan. Bagi yg tataw sal kelantan, kelantanese n kerajaan negeri. Jgn dok usha sgt paper public. Nanti kena tipu bulat2. Datang la tengok sendiri kat Klate ni. :P

4 comments:

faizah said...

herm...
kajian menunjukkan 2 juta rakyat kelantan belanjakan duit di tesco..
baru tesco...
sape kate kelantan miskin

Fauzan said...

dasat seyh..
but still ade yg tataw sal kekayaan klantanese ni..
sbb mata dtutp ng media2 pnipu..
huhu

faizah said...

bila kelantan tuntut royalti xmau bayar
bila nik aziz xmau trima kjaan marah
kite tgk kalo kelantan dapat royalti...
fuh...

Fauzan said...

dpt je royalti...
tah ape laa yg ade kat klate nnt..
mcm2..
:D